Pages - Menu

May 16, 2010

Muhyiddin Lancar Dua Buku Berkaitan Profesion Perguruan



Sempena sambutan Hari Guru hari ini, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin melancarkan dua buah buku berkaitan profesion perguruan di Festival Hari Guru 2010 di pusat membeli-belah East Coast Mall di sini.

Buku yang berjudul "Karekter Guru: Ilmu Diagung, Guru Disanjung" dan "Kerja Bukan Kerana Pangkat" adalah terbitan Utusan Publications & Distributors Sdn Bhd, anak syarikat milik penuh Utusan Melayu (Malaysia) Berhad.

Turut hadir isteri Muhyiddin, Puan Sri Norainee Abdul Rahman, Menteri Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob dan Pengerusi Kumpulan Utusan Melayu Tan Sri Mohamed Hashim Ahmad Makaruddin.

Buku Karekter Guru menghuraikan pelbagai tajuk berkaitan nilai peribadi yang perlu dimiliki guru dan bakal guru bagi meningkatkan kualiti dan nilai profesion keguruan manakala buku Kerja Kerana Pangkat memuatkan panduan untuk menjadi pekerja cemerlang tanpa mengharapkan ganjaran dan mengejar pangkat.

Pada majlis itu, Muhyiddin yang juga Menteri Pelajaran turut memotong kek sempena ulang tahun kelahiran beliau yang ke-63 semalam dan turut melawat gerai-gerai yang mengambil bahagian dalam festival anjuran Kumpulan Utusan itu.

Terdahulu, Muhyiddin merasmikan sambutan Hari Guru peringkat kebangsaan di Universiti Malaysia Pahang, di sini.

BERNAMA

0 comments:

 

Template by BloggerCandy.com