Pages - Menu

August 01, 2010

Darah dan titik peluhmu akan ku kenang selamanya


Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca setia blog ini dan blog walker yang sentiasa menjengah ke sini, hari ini telah tibanya tarikh keramat 1 Ogos 2010 dimana bermulanya bulan Ogos iaitu bulan yang akan diingati oleh rakyat malaysia semuanya selama-lamanya.

Bulan Ogos adalah bulan kemerdekaan, bulan yang melakarkan sejarah kemenangan rakyat malaysia yang memperjuangkan kemerdekaan demi melihat keturunan selepasnya hidup dengan aman dan tenteram tanpa diperas oleh bangsa-bangsa penjajah.

Oleh itu, marilah kita hindari daripada menyambut bulan kemerdekaan ini dengan pesta-pesta kemaksiatan, sambutan gilang gemilang yang nyata berlaku pembaziran dan bersuka-sukaan sehingga menimbulkan lalai dan membawa kebinasaan. selayaknya sambutan bulan kemerdekaan disambut dengan melafazkan kesyukuran, diselangi dengan aktiviti yang meningkatkan jati diri rakyat supaya kemerdekaan ini terus kekal selamanya.


sebagai tanda mengenang dan memperingati jasa pejuang-pejuang kemerdekaan marilah kita sedekahkan surah Al-Fatihah kepada mereka dan didoakan semoga roh mereka ditempatkan dalam kalangan orang beriman. amiin

Tema Hari Kebangsaan 2010
"1 Malaysia Menjana Transformasi"

1 comments:

Anonymous said...

1 malaysia..

 

Template by BloggerCandy.com